Renkli evler mi dediniz

• Plaza Mayor

Palmiyeler arasında, dinlendiğinizde oturup dinlenebileceğiniz parkları olan çok hoş bir meydan. Etrafında küçük küçük bir sürü müzeler var. Bu müzeler eskiden köle ticareti ile zenginleşen toprak sahiplerinin evleri devrimden sonra Fidel buralara el koyup müzelere çeviriyo. Kraall yaa 😍 Ayrıca popüler restoran ve barlarda burada. Ayrıca çaprazda uzun merdivenler var, merdivenlerin tepesinde sabah akşam sürekli müzik olan kafede keyifli keyifli oturup sıcaktan bunaldıkça Pina Colada nızı yudumlayabilirsiniz.

• Museo Historico Municipal (Palacio Cantero)

Yukarıda bahsettiğim gibi bu bölgede birden çok müze var ama en gezilesi ve en tatlısı burası bence. Tek birini gezecekseniz bu olsun derim :) Çok güzel eski zaman eşyaları ve süslerine büyülendim. İçeride çalışan hanımefendiler sizi gezdirip müze hakkında ve eski zaman eşyaları hakkında bilgi veriyorlar sanırım sonra da bahşiş istiyorlar orayı biz geç anladık biraz 😄

• Iglesia y Convento de San Francisco

Binanın çan kulesine çıkıp muhteşem şehir manzarasını görebilirsiniz, çok yüksek bir kule değil sizi yormaz :) Avlusunda devrim tarihine ait silahlar, fotoğraflar ve haritalar var. Göz atılır :)

Havana ne kadar şehir şehir bir yerse burası da okadar renkli minnak bir kasaba. Ama okadar güzel okadar tatlı ki. Hiç böyle olacağını tahmin etmemiştik. Burada 2.5 gün geçirdik ama sanki haftalarca kalsam doyamazmışım gibi. Rengarenk evleri, sürekli at arabası çıkan sokaklarıyla haydii geçmişe.

Öncelikle her yere yürüyerek ulaşabileceğimiz bir yerden bahsediyoruz. Hostelimizin konumu da merkeze aşşırı yakın olmasa da tabi ki yürüme mesafesindeydi. Ekliyorum linkini göz atmak isterseniz, hostelin sahibi çok tatlı Adile Naşit kıvamında bir teyzemizdi tek ve en büyük olumsuzluğu odalarda pencere olmadığından (ki bu Trinidad'ın genelinde böyle) çok fazla sivrisinek vardı :( HOSTEL Y & Y

Sadece denize girip serinlemek isteyenleri Playa Ancon'a alacağız, ve taksi ile gitmemiz gerekecek :)

Bir de tabi Havana'dan Trinidad'a gitmek var hemen onu da çözüyoruz. 1 gün öncesi yine o El Capitolio bölgesine gidiyoruz taksilerle konuşuyoruz pazarlık yapıyoruz ama paylaşımlı taksiler olsun daha uyguna geliyor. Biz 5 kişi gitmiştik 1 arkadaş yolda indi ve 4 kişi Trinidad'a kadar taksiyi paylaştık.

• El Rintintin

Ufacık bir teras bar, üst kısmına çıkın ve gün batımının tadını çıkarın. Ayrıca yemekleri de çok güze ve porsiyonlar doyurucu :)

• Quince Catorce (1514) Müze / Restoran

Yaa tam bir ambiyans restoran 🤩Küba'daki hatta şuana dek hayatımızdaki en otantik yemeğini yedik. Masada bir sürü tabak çanak çatal kaşık bardaklar ama hepsi otantik harika bir yer ne olursa olsun gidin. Kapıda bir dayı karşılıyor hemen bir viski şat ohh içeri alıyor sizi içerde tabi ki müzikaaaaa.

• Casa de la Música

Plaza Mayor kısmında bahsettiğim o merdivenlerin üstündeki aşşırı eğlenceli mekan, ki burada sokaklar bile eğlenceli :) Dans dans dans 💃Gündüz biz de dahil herkesin ve özellikle turistlerin dinlenme yeri. Merdivenlerinde rahatça oturup dinlenebilirsiniz ya da kafeye çıkıp içkinizi yudumlayarak keyif yapabilirsiniz ki biz hep bunu tercih ettik. Çünkü hava çok ciddi sıcak bakın İzmirli olarak diyorum çok sıcaaaak. Akşam merdivenlerin giriş güvenlikler tarafından kapatılıyor ve giriş ücretliye dönüyor. Merdivenlerin üzerindeki mekanda canlı müzik ve danssss başlıyor hatta merdivenlere sandalyelerler dolup taşıyor çünkü Küba halkı eğlenmeyi ve eğlendirmeyi çok seviyorrrr 😍 Merdivenlerin en üstünde bulunan mekanda canlı müzik yapılmaktadır.

• Playa Ancon

Denize girmek için en ideal yer 🐚Kumsalı yumuşacık denizin suyu aşşırı sıcak (dışarsı sıcak su sıcak biraz bunalttı bizi gerçi) keyif yapabileceğiniz upuzun bir sahil. Şehir merkezine uzak taksiyle gidebilirsiniz. Biz hosteldeki tontiş teyzeye söyledik hostele taksi çağırdı, taksici bizi geldi aldı sahile bıraktı 3 saat sonra gelmesini rica ettik ve geldi aldı :) Sistem genel olarak böyle işliyor :) Şezlong ve şemsiye için ekstra para alıyorlar ve sahil boyunca 3-4 tane kafe-bar var yiyecek-içecek alabilirsiniz.

Bonus** Tüm bunların dışında boş boş elinizi kolunuzu sallayarak etrafa bakarak Trinidad sokaklarında dolaşın, oradan girin buradan çıkın. Rotasız bir şekilde rastgele. İşte o renkli evlerin tadına varacak, kültürün dokusunu hissedecek ve her şeye rağmen anı yaşayıp mutlu olan halkın yapısına o zaman ulaşacaksınız

• Trinidad yazımda anlattıklarımın fotoğraflarını görmek için instagram adresimde sabitlenmiş hikayelere bakabilirsiniz 🙂