Slava Ukraini !!

• Rynok Meydanı

Şehrin en ünlü meydanı, hani şu nereye giderseniz gidin hep bi meydana çıkarsınız ya heh işte öyle bir meydan. Burada dolaşmak bile bana huzur vermişti, ve bir çok güzel mekanı burada bulabilirsiniz. Biz yürüyerek gezmeyi de sevdiğimiz için Hostel'den meydana geze geze etrafa bakına bakına geldik :) Siz de bu şekilde gezebilirsiniz hem daha çok noktaya ulaşma şansımız oluyor :)

Size çok güzel kafeler vaad etsem ? Slava Ukraini demeden giremeyeceğiniz, yer altında bir mağara da sıcak taşın üzerinden et yiyebileceğiniz, kırbaçlanarak kokteylinizi yudumlayabileceğiniz .. Bilemiyorum şuan hangisi ayakta kaldı, hangisi direnebildi :( Ama bir gün yine mutlaka

Yine genel olarak yürüyerek gezebileceğimiz, ama yorulursak metroları da aktif kullanabileceğimiz keyifli bir rotadan bahsediyoruz. Ben hostelimizi ekliyorum bir bakarsınız :) özel odada kaldık çatı katıydı Yiğit asla dik duramadı 😜 ama konumu çok iyiydi yürüyerek her yere gittik :) Park Plus Hostel

Fiyat-performans olarak da harika. Çok uygun ücretlere çok lezzizz tadımlar yapabilirsiniz. o halde keşfetmeye başlayalım. Goooo

• Latin Katedrali

Meydana çok yakın ihtişamıyla iddialı bir görüntüye sahip ve aynı zamanda Lviv'in en eski yapılarından olan bu Katedralin hem içi hem dışı görülmeye değer. Barok-gotik ve rönesans etkilerini iç içe görebileceğimiz bu yapıya uğramadan geçmeyelim bence :)

• Eczacılık Müzesi

Yine Dünya'nın bir yerinde hem eczane hem de müze olarak kullanılan bir eczacılık müzesindeyiz :) Rynok meydanına çok yakın yürüyerek gidebilirsiniz. Burada eski ilaç şişeleri, ahşap kavanozlar, vintage eczane gereçleriyle karşılaşacaksınız.

• Drunken Cherry

Meydanda küçücük, önünde bistrolar atılmış bir mekan göreceksiniz işte burası benim müptelası olduğum içtikçe içtiğim, sabah akşam dönüp dolaşıp kapısında sıra beklediğim yer. Buz gibi Lviv soğuğunda sıcacık, tanecikli vişne likörü ağhh bunun gibisi olamaz. Deneyin mutlaka, şişeleri de çok tatlı :) tabi ki şişe şişe Türkiye'ye getirdik :)

• Royal Armoury-Arsenal and Ivan Fedorov Heykeli

Rynok'tan yürüyerek ulaşabileceğimiz bu amcamızın heykeli matbaayı Ukrayna'ya ilk getirmiş olan I. Federov heykeli. Önünde eski kitapların eski plakların bulunduğu açık hava pazarı kuruluyor. Alfabeden anlamasak bile incelemesi keyfi verici :)

• Dominikan Katedrali

Girişindeki yeşil kapısında fotoğraf çekilmelik görkemli bir Katedral😄 içerisindeki altın varaklı işçilik görülmeye değer. Girişteki ''Soli deo Honor et Gloria” yazısı dikkatinizi çekebilir ''Sadece Allh'a şan ve şeref'' anlamını taşıyor. Katedralin geçmişi 14. yuzyıla dayansa da maalesef yandığı için şuan ki görünümüne 18. yüzyılda kavuşmuş. Ve neden Dominikan Katedrali derseniz de Lviv bir çok kültüre evsahipliği yapmış olup, Dominiklilerin de yaşamış olduğu kentte bunun izlerini görüyoruz.

• Lampa Gazowa

Deney tüplerinde hafiften serte giden alkolleri shotlamak ister misiniz ? Kapısında sıra oluşan bu mekan emin olun beklemeye değer 🎈Bu arada alkoller gerçekten alkol saf alkol ispirto 😄 Ama biz aşşırı eğlendik o yüzden ki tavsiyemdir ve hesap gelirken kameraları açık tutun videosunu çekmek isteyeceksiniz 🌈

• Lviv Croissants

Kiev'de de yemelere doyamadığımız, Kuruvasanları bir başyapıt olan 😋tuzlusu tatlısı tanrım lezziz yaa. Mutlaka mutlaka ve mutlaka lütfen yiyin lütfeeeğğnnn.

• St. George’s Katedrali

Ahh biz burda bi de Vaftiz Törenine denk geldik. Baya bi izlemiştik çok tatlışş 🤱🏻👶🏻Avrupa'nın en önemli Katedrallerinden biri olma özelliğine de sahip olduğundan burada sürekli bir aksiyon varmış (düğün,vaftiz vs..) İç ve dış güzelliğinin yanı sıra bir sürü de heykel ve önemli din adamlarının mezarları da bulunuyor. Burası biraz tepede yokuş tırmanıyorsunuz. Biz buraya da yürüyerek gittik ama kendini çok yormak istemezseniz Uber ya da taksi ile de ulaşabilirsiniz.

• House of Scientists - Bilim Adamları Evi

Titanic'te Rose un indiği merdivenler vardı hani Jack onu merdivenlerin sonunda bekliyordu, heh işte mütiş mimariye sahip öyle güzel merdivenleri olan bir yerden bahsediyoruz. Zamanın da kumarhane ve film seti olarak kullanılmış. İçeri de 7 adet bomboş odası var bi fotoğraf çekilmeye girilir bence :)

• Bar Mushly

Deniz ürünleri severleri buraya alalım. Bu arada yine içeri de yer bulmanın zor olduğu bir mekan, kapıda bistrolarda biraz bekledik sonradan içeriye masalara oturabildik. Biz oyster sipraiş verdik yani istiridye, her yer de çok pahalıyken burada daha uygun fiyatlı, fakat ben hiç sevmedim ya yanbi HİÇÇ ! ama istiridye seviyorsanız seversiniz o ayrı ben istiridyeyi sevmiyormuşum onu farkettim 😄bir de Cava içtik (şampanya) o güzeldi :)))

• Lviv Opera ve Bale Evi

En önemli yapılardan biri ama sadece dışardan görmek yetmez bir bale ya da opera neye denk gelirseniz izlemenizi tavsiye ederim. Biletleri online alabileceğiniz gibi girişteki gişeden de alabilirsiniz. Ama akşama bırakmayın yer kalmıyor gerçekten. Biz üst kategorilerden ucuz bilet aldık ve aşşırı keyifliydi. (hiç bir şey anlamasak bile😋) Ortam , insanların şık şık giyinip gelmesi, binanın her yerinden sanat fışkırmasıııı ahh kesinlikle tavsiyee 🎭

• 5th Dungeon

Operamızı izledikten sonra çok güzel bir mekana gidiyoruz, yer altında mağara gibi bir yer, tabi ki kapıda sıra bekledik bir süre. Ama kesinlikle değdi. İçeri de sizi cellat garsonlar karşılıyor :) zindandasınız gibi bir his. Loş bi ışık, biz taş üstünden gelen et sipariş verdik çoook lezzizdii. Gidin ve yaşayın ortamı çok isterim :)

• Lychakiv Mezarlığı

Mezarlıkta gezilir mi diyeceksiniz belki ama bu da nasıl bi mezarlık ya sanat eserleriyle dolu. Zaten oldukça turistik bir yer, garip gelmesin herkes gezmeye gidiyor. Burası biraz uzakta işte ilk defa taksi kullanma seçeneği :) Biz Uber kullandık dönüşte de mezarlık çıkışında bulduk hiç sorun olmadı, gayet makul bir fiyata gidip geldik. Bu mezarlığın sanat eserleriyle dolu olmasının dışında başka bir özelliği de sanatçıların, yazarların, devlet görevlilerin yani Lviv'deki ünlü önemli şahsiyetlerin hepsinin buraya gömülmüş olması.

• St. Olha and Elizabeth Kilisesi

Merkezden 15-20 dakika yürüyerek ya da yine taksi/Uber kullanarak gidebilirsiniz, dış mimarisi çok hoş. Biz gittiğimizde malesef ki içine girilmiyordu yoksa çan kulesine çıkıp şehrin kuşbakışı manzarasını izleyecektik ama olmadı maalesef. Yine de gotik dış mimarisi görülmeye değerdi.

• Potocki Sarayı

Öncelikle Ivan Franko Park'ında biraz nefeslenip, banklarda oturup kuruvasan kahve keyfi yaptıktan sonra başlıyoruz sarayımıza doğru yürümeye. Adından da anlaşılacağı gibi bu saray Lviv’in ve Avrupa’nın en güçlü ailelerinden biri olan Potockiler için inşa ettirilmiş. Bahçesine girmek ücretsiz olsa da içeriye girmek için 90 UAH ödemeniz gerekiyor. Dışarıdan zarif ruhlu Fransız mimarisiyle yapılmış olan bu binanın içerisinde de Lviv'e ait sanat eserleri yer almaktadır.

• Kryivka

Akşam yemeğine yine çok iyi konsepti olan bi restorana götürüyoruz sizi. Bu sefer konseptimiz savaş ve Ukrayna askerleri. Üstelik mekana bile parola ile girebiliyorsunuz. Kapıda sizi elinde tüfekle asker abimiz karşılıyor ve parolayı soruyor hemen 'Slava Ukraine' demeniz gerekli :) yoksa sizi içeri almıyor. Neyse efenim girdik içeriye yine loş ışıklı her yerin savaş teması olduğu ve milliyetçiliği damarlarınızda hissedeceğiniz bir mekan karşıladı bizi. Oturduk yemek söyledik yemekler askeri taslarda geliyor hani şu metal kaplar vardır ya heh işte ondan. Sonra yine askerler geliyor masa masa dolaşıyor, askeri marşlar söyleniyor ve içinizden birini çekip ayağı kaldırıyor sonra başlasın şamata 😄 instagram hesabımdan sabitlenen hikayelerden bir izleyin nolur mutlaka gitmek isteyeceksiniz 😅

• Baczewski

Buz gibi havada önünde en az 1 saat sıra bekleyeceğiniz mekan. Bir daha olsa bir daha bekler miydim EVETTT !! Açık büfede şampanya ve piyona eşliğinde, harika bir ambiyansta kahvaltı etmek için inanın ki değer. Lezzeti de mükemmel üstelik ve fiyatı çok çok ucuz 🧁

• Lviv Chocolate Factory

Rynok Meydanının ara sokaklarında olan bu lezzet patlaması yere mutlaka uğrayın. Hem yemelik hem yanınızda götürmelik hem çok güzel bir hediyelik olabilecek bin bir çeşit harika çikolatalar mevcut. İçeri de kafesi var oturup sıcak çikolata içip şekerinizi fırlatabilirsiniz. Çikolataları gerçekten çok çok çok güzel çok lezziz 🍫

• Kayıp Oyuncaklar Müzesi (Artık yok)

Burayı bir çok blogtan görmüşsünüzdür ki bizde görüp aramıştık, hatta baya zor bulduk çünkü aslında artık yok olmuş. Normalde burası bir amcamızın eski oyuncakları bahçesinde sergilemesiyle popüler olmuş açık hava müzesi. Ama hava koşulları ve selden dolayı yok olmuş. O yüzden boşuna aramayın diye uyarmak istedim :)

• House of Legends (Kapandı)

Burayı da aynı şekilde bloglardan görüp aramıştık ama pandemiye dayanamayıp kapandığı söylediler. Kendine has konseptli çok güzel bir kafeymiş kapanmayaymış iyiymiş 😑

Kiev yazımda anlattıklarımın fotoğraflarını görmek için instagram adresimde sabitlenmiş hikayelere bakabilirsiniz :)