Tapınaklara doyuran şehir

Hızlı trenimiz Shinkansen ile Kyoto ya varıyoruz. Tabiki burada kaldığımız Hostel de metroya yakın, çok memnun kaldığımız söylenemez ama yine de fikir olması açısından linkini bırakıyorum. kyoto-kamogawa-mae. Bu arada aklınızda olsun burada tapınaklara ulaşmak için daha çok otobüs kullanacağız. Otobüslere arkadan binip, önden inerken paramızı ödeyeceğiz:) Tokyomuz ne kadar neon tabelalar, şehir hayatı, ışıklar renkler sunduysa bize; Kyotomuz bol bol tapınak sunacak :)

• Golden Pavillion ( Kinkaku-ji Tapınağı)

Yeşillikler içinde sapsarı parlayan bu Zen tapınağını rotanıza lütfen ekleyin gerçekten muazzam görünüyor. Tabiki komple altın bir tapınak değil sadece üst iki katı golden leaf ile kaplı, ama küçük bir gölün ortasındaki bu güzellik beni oldukça etkiledi. Çok büyük bir alan, içeride zen öğretilerinin aktarıldığı meditasyonların yapıldığı odaları da görebilirsiniz. Haritalardan kurarsanız sizi çok kolay bir şekildi otobüs ile sizi dibine kadar götürecektir :)

• Ryoanji Temple

Güzel bir taş bahçe. Yapım tarihi ve kim tarafından tasarlandığı konusunda net bir bilgi yok, sırrını koruyor. Bu da onu daha gizemli ve güzel yapıyor :) Bir oturup taş bahçeyi izlemek hem bir yorgunluğunuz atmak hem de kendinizi dinlemek için iyi bir fırsat.

• Arashiyama Bamboo Forest

Biniyoruz tramvaya ve çok tatlı bir yoldan geçerek Kimono Forest'a ulaşıyoruz. Benim tatlışlarım giymişler kimonolarını gelmişler, benim aklımda başka bi yer var kimono için :) Kimono Foresttan bahsetmem gerekirse, uzun şeffaf silindirlerin içine sarılmış bir sürü kimono düşünün, pek bir numarası yok 🫢 ama hemen indiğiniz durağın yanına kurulmuş bir alan, göz gezdirilebilir.

Bambu ormanları, upuzun göğe uzanan kusursuz bambular. Benim için muazzam huzurlu bir yürüyüş, Yiğit için ee Bambu işte :D Ormanın bazı bölümleri private sadece özel tur alarak gezebiliyorsunuz (şu insanların çektiği fayton gibi araçlar 😥) biz böyle bir şeyi asla tercih etmedik. Gerek yok. Neyse sinirlenmiciiiim :D Sonuç olarak, Bambuların güzellikleri gerçekten etkileyici gidin :) yaşasın dev çubuklarrr 😻Ormanlardan sonra Tenriyu-ji Tapınağı'nı ziyaret edebilirsiniz. Hele Sakura mevsimi gittiyseniz offf...

Geldiğimiz istasyona geri dönerken, ufak bir pasaj var adını hatırlamıyorum ama kalabalığı görürsünüz. Burada sokak lezzetlerinden deneyebilirsiniz özellikle ahtapot topları lezziz :)

Akşam Gion bölgesinde gezerken Takase River'da acayip bir görsel şölen var canikomlar. Gionda güzel şeyler olacak tapınaklar bitti mi sandınız daha gecesi var :)

• Yasaka Shrine

Gion bölgesini boydan boya yürüyün, geleneksel görüntülere şahit olabilirsiniz. Geisha District diye bilinen bir sokak var, fotoğraf çekmek kesinlikle yasak. Bön bön de bakmamamız lazım benim gibi :D Ama muhteşemler o makyajları kıyafetleriiii 😍 Siz en iyisi Gion bölgesinde tüm sokaklara girin çıkın :)

Sonra yolunuz zaten Yasaka Shrine'a çıkacak. Evet efendim akşamı da boş geçmeyip hemen bir tapınak sıkıstıralım derseniz, işte bu tapınak size ışıklandırmasıyla hoş bir ambiyans sunacaktır.

Geri dönerken göreceksiniz, lokal lezzetleri tadabileceğiniz yer sofraları var :) bizim şark köşeleri tadında, oh masanıza mangalınız da geliyor siz tadını çıkartıyorsunuz sakuraların altında. Ama dehşet kalabalık, ya önden rezervasyon gerekli ya da birinin kalmasını beklemelisiniz.

• Fushimi Inari Tapınağı

Ayyy ay ayy benim en sevdiğim yere geldik :) Sabah hemen o bölgeye doğru otobüsümüzle yola çıkıyoruz. Bu arada hangi durakta ineceğimizi bilmediğimizden biz hep haritalardan yolu takip ettik. Ama tapınakların adlarını söylüyorlar. Yani Fushimi Inari'ye gidiyorsanız o durakta inmeniz için mutlaka bir anons geliyor merak etmeyin :) Biz burada Kimono giyeceğiz, oyuzden otobüsten iner inmez hemen başlıyoruz kiralamak için mağaza aramaya, ben ya bulamazsak diye telaş yapmıstım ama merak etmeyin her yer Kimono kiralama mağazası :) Kiralamak diyorum çünkü kiralamak bile bize pahalı geldi, almayı hiç düşünmedik bile. Yine bir dip not sabah erkenden gidin sonrasında aşşırı bir yoğunluk oluyor ve yine rezervasyonsuz almıyorlar. Kimonomuzu, çantamızı terliğimizi seçtikten sonra giriyoruz kabine onlar bizi sara sara hazırlıyorlar, anam ne zahmetliymiş bunu giymek. İsterseniz ek ücret karşılığı saçınızı da yapıyorlar :) Biz 5000 yene kiraladık kişi başı. Yiğit kendini arap şeyhine benzetse de bence çok tatlı olduk 🤗 Fıtı fıtı yürümeye başlıyoruz asla hızlı yürüyemiyorsunuz minnak minnak adımlarla :)

Bu kadar Kimonodan bahsetmek yeto gelelim Fushimi Inari'ye. O fotoğraflar da da gördüğümüz turuncu kapılı tapınak, bu kapılara “Torii gate” adı veriliyor ve kapılar baya uzun bir yolda yukarılara kadar devam ediyor. Sonuna kadar yürümek 2-3 saati alıyormuş açıkcası biz tadına varınca geri döndük. Bu kapıları büyük iş adamları zengolar :) bağışlıyor, kapıların üzerinden yazan isimlerde bağısçıların isimleri. Tabi bununda ticaretini yapmışlar, eğer isterseniz minik kapıların üzerlerine isminizi japonca yazabiliyorlar. Aşşırı kalabalık bir yer olduğunu söylememe gerek var mı ? ama doğru zamanlama ve biraz beklemeyle aşağıdaki gibi sanki bomboşçasına bir fotoğraf yakalayabilirsiniz :)

• Kiyomizu-Dera Tapınağı

Çok büyük bir alanı yürümeye hazır olun, kocaman harika bir Budist tapınağa gidiyoruz. Bahçeleri, köprüler tapınaklar derken tepeye tırmanıyoruz, ama o nasıl güzel bir görüntüdür :) zamanının Splinter ustalarının :) ders aldıkları yerlerde dolaşmak, harika medite edecek bi bahçeye karşı oturmak için doğru yerdesiniz, huzura hoşgeldiniz.

Yürümekten yorulacağınıza eminim, ama korkmayın Tapınağın çıkışına doğru sizi bir kafe karşılıyor :) Buz gibi yeşil çayınızı içip Mochi'nizi yiyebilirsiniz :) Bu arada machalı ne isterseniz var lattesinden dondurmasın çikolatasından kurabiyesine kadar, açıkçası sosyal medya fenomenlerin bayıldığı machaya biz asla ısınamadık ne lattesi ne çayı ne dondurması... 🥲 elbette hepsini denedik 🤭

• Pachinko & Slot

Bu minnakların pek sevdiği hatta sevmekten de öte bağımlı olduğu, hatta ve hatta bu sevda yolunda hayatlarını harcadıkları (bize göre pek manası olmayan - ama kumar gibi işte) bir oyun Pachinko. İçerisini Kıbrık'taki kumarhaneler gibi hayal edin (ya da Las Vegas - bizim seyahat geçmişimiz Kıbrıs'a yetti 🥲) bu arada adımınızı attığınız her yerde mevcut demin de bahsettiğim gibi tam bağımlılık, günlerce makinanın başından kalkmayan bütün parasını burada bitiren ve hatta sonucları intihara varan olaylar yaşanıyor. Neyse efenim girdik biz içeri paranızı burdan atacaksınız dediler attık sonra küçük demir bilyeler düşüyor makinanın içinde yukarıdan aşağıya, senin tek görevin, bir kolu sabit tutarak bu küçük metal bilyelerin bir deliğe girmesini sağlamak.. 😒 Neyse canımlar işte ama bi girin deneyin tabi.

• Chion-in Temple

Gece gitmenizi önerebileceğim bir tapınak, hatta lütfen nolur gece gidin :) Tapınağın bahçesine girdiğiniz anda sizi ışıklı görsel şölen karşılayacak (aşağıya bir kaç fotoğraf bırakağım😊) buralara hayranlıkla bakıp tapınağımıza geliyoruz, girişte ayakkabıları çıkartıp hop poşete koyuyoruz sonrasında aşşırı dik merdivenleri olan tapınağımıza tırmanıyoruz. Yukarı da epey güzel bir manzarası var mutlaka girmenizi öneririm, içini küçük bir pencerenden görebiliyorsunuz ama eminim hayran olmanıza yetecektir. İnerken vallahi emeklicektim korkudan bu kadar dik merdiven yapmayın kardeşim 🥸

Bu arada böyle ışıl ışıl olmasının sebebi güzel görünmesini amaçlamak değil :) Tapınak Buddha’ya adandığı ve ışıkla özdeşleştirildiği için bu tapınak özelinde böyle bir gelenekleri var.

Ve bu ışık şov sadece İlkbahar ve Sonbahar aylarında var, bilesiniz 🙃

• Nishiki Market

7/24 deniz ürünü yeme potansiyelim olduğundan, sabah kalkıp Nishiki Market'e gidiyoruz. Ben ordan bi porsiyon karides bi porsiyon kalamar bacağı alıyorum Yiğit tiksinerek suratıma bakıyor 😏 Valla bence keyifli bir yer upuzun kapalı çarşı, sağlı sollu deniz mahsülleri ohh mis. Bi de buharda Yengeç bacağı yiyip buradan ayrılıyoruz.

• Heian Shrine

Ay yine mi Temple yine mi Shrine dediğinizi duyar gibiyim, haklısın ama çok güzel be bu da çok güzel. Tapınağımız bir şinto tapınağı,kendisinin güzelliği bir yana bahçesinin güzelliği insanı mest ediyor. Yine sessizliğin sesini dinletiyor (okadar kalablıkta bile)

**Not: Nanzen-Ji ve Hokan-Ji tapınaklarına da vaktiniz kalırsa uğrayın bahçelerinde gezin sokaklarında yürüyün inanın çok keyifli, benim için de bi 'Ramen' yemeden dönmeyin :)

• Nijo Castle

Bakın Temple demiyorum Castle diyorum yetti artık çünkü farkındayım. Ama, amaaaaa buraya nolur uğramadan dönmeyin. Diğer yerlere göre girişi bir tık daha pahalıydı ve akşam trenimize çok az bir vakit kala Yiğiti zorla götürdüm, buna rağmen çıktığımızda geldiğimize değdi dedi :)

Yine mutlaka akşam uğramamızı önerdiğim bir yer, gece ve gündüz biletleri ayrı satılıyor gece daha pahalı :) ama gece daha güzel şovlar şovlar şovlar :) Sakura dönemine denk gelmemizin de güzelliği var tabi de sakura dönemine denk gelin ya apayrı bi güzel :)

Kalenin kapısına ışıklı çiçekli bir video yansıtmışlar, duvarlarda sakuralar, sakuraların içine isimlerimizi yansıtabileceğimiz bir sistem omg.

Lütfen not edin Nijo castle - akşam gidilecek :)

Kyoto yazımda anlattıklarımın fotoğraflarını görmek için instagram adresimde sabitlenmiş hikayelere bakabilirsiniz :)